Makaronigrateng

Reklame | Hobbykokken

Makaronigrateng

 

Dette e ein grateng som heile familien sette pris på. Ein god og enkel oppskrift som tar ikke mer enn 30-40 min å laga. Du kan ha det meste oppi, men eg har laga min egen vri på den som eg ska dela med dåkke.

 

Du trenge

(4 personer)

1 kg kjøttdeig av storfe

1 rødløk

3-4 fedd hvitløk

2-3 hele vårløker

158 g ost

2 ss olje

1-2 ts salt

2-3 ts pepper

500 g pastasaus

nesten hele pakken med makaroni

 

Kok opp makaronien te den bli aldente/litt tyggemotstand så har du den over i ein sil te alt vannet har rent fra seg så oppi gryta igjen med den.

 

Så steker du kjøttdeigen te den blir heilt gjennomstekt.

fin hakker rødløken, hvitløken å vårløken.

 

Så var det å steika det te det ble gyllent.

Så var det å blanda alt detta med tomatsaus, salt å pepper.

så var det å legga detta i ei ildfast form med ost på toppen og setta detta i oven på 225 grader på over og undervarme midt i oven i 20 min. Og når den er ferdig så lar du den hvile i 10 min å vips så har du ein middag te 4 personer og her e resultatet.

 

 

 

4 kommentarer
    1. Dette så knallgodt ut. Gleder meg til å prøve. Går det greit å fryse i porsjoner?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg