Mørbrad biff med tilbehør

Mørbrad biff med tilbehør

 

 

Detta e ein utrolig lett biff middag for 2 personer, men hvis du ska laga middag for 4 så dobler du bare oppskriften.

 

Tilbehør

(2 personer)

150g mørbrabiff

144g sjampinjong

110g brokkolini

75g smør

2ss olje

1 pose med jasminris

1 rødløk

2dl vann

0,5dl melk

Slik gjør du

 

Du koker 1 pose jasminris i 12-14 min

 

Du steker børbrabiffen 2 min på hver side på høy varme. Så legger du den til og hvile i 5 min.


Så kutter du opp sjampinjong i skiver, rødløk i båter åsså trenge du ikkje kutte brokkolinien.

 

Du lager bearnaise saus.

 

Å vips så blei resultater sånn. Enkelt og greit for alle sammen. Her har du resultater av middagen min idag.

 

 

2 kommentarer
    1. Nam!!! Det så godt ut! Er mørbrad en god biff? eErdet lett å få den mør og fin?

    2. Ja det e ein god biff. Ja du steike an 2 min på hver side så blir an saftig å god, men ikkje glem å la den hvile i 5 min før du skjære i an

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg